Glossary tooltip block

%title% %summary%

רכב חדש במשפחה

שיעור 9 במסגרת התכנית "חינוך פיננסי" המיועד לכיתות ג'-ד'

תמונה לרכב חדש במשפחה

 

זה רק נראה יקר

 

מי מאיתנו לא היה רוצה לקנות תמיד את הדבר היקר, הנוצץ, האיכותי והיוקרתי ביותר? כמבוגרים, אנחנו מבינים שאין לנו את היכולת לבזבז את כל כספנו על המוצרים היקרים והנוצצים ביותר. אנחנו מפעילים שיקול דעת ודוחים סיפוקים, בעיקר כשמדובר בהוצאות גדולות, כי אנחנו מבינים שהוצאות כאלו עלולות להוביל אותנו לחובות גדולים, על כל ההשלכות והסיכונים הכרוכים בכך. עבור ילדים, הנושא של דחיית סיפוקים והפעלת שיקול דעת הוא מאתגר יותר. הם לא תמיד מבינים למה אי אפשר לקנות בדיוק את מה שרוצים ולמה אם אין לאבא או לאימא כסף למשהו יקר הם פשוט לא קונים אותו.

 

השיעור "רכב חדש במשפחה" פותח במיוחד כדי ללמד את התלמידים אודות נושא החובות, ובכלל זה כיצד ניתן להימנע מחובות, לנהל חובות קיימים ולסייע בהבנה של ההשלכות הטמונות באי החזרת חובות.

 

השיעור מיועד לכיתות ג'-ד', והוא פותח במסגרת התכנית "חינוך פיננסי", שמטרתה ללמד ילדים התנהלות כלכלית נכונה באמצעות היכרות עם מושגים מרכזיים מהעולם הפיננסי והקניית כלים להתמודדות עם מצבים שונים שבהם יהיה עליהם לקבל החלטות כלכליות.

 

מערך השיעור חושף את התלמידים להרגלי צריכה נכונים, כגון ביצוע סקר שוק והשוואת מחירים לקניית המוצר במחיר המשתלם ביותר, ומאפשר להם ללמוד על החשיבות שבדחיית סיפוקים והפעלת שיקול דעת. במהלך השיעור, יבינו התלמידים מדוע חשוב  ללוות כסף אך ורק למטרות משמעותיות ורק אם קיים ביטחון לגבי יכולת ההחזר.

 

1. מה מטרת השיעור?

מטרת השיעור היא ללמד את התלמידים אודות נושא החובות. באמצעות תרגול וסימולציה יחוו התלמידים את תפקיד המלווה ותפקיד הלווה במצבים יומיומיים בחייהם.

 

 

שימו לב, מהלך השיעור נועד לעורר דיון והשתתפות פעילה וחווייתית בכיתה. אין מנצחים ואין מפסידים, ההתנסות היא שחשובה. 

 

 

2. מהם נושאי השיעור?

  • איך להימנע מחובות
  • ניהול חובות
  • ההשלכות של אי החזרת חוב
     

3. למי מיועדת הפעילות?

הפעילות מיועדת עבור תלמידים בכיתות ג'-ד', ומסייעת להם להפנים את החשיבות שבדחיית סיפוקים ואת הצורך בהפעלת שיקול דעת בעת קנייה בכדי להימנע מכניסה לחובות.

 

4. איך תכינו את עצמכם לשיעור?

  • הורידו את המצגת והחומרים הנלווים   
  • עברו על מערך השיעור ועל המצגת. שימו לב להנחיות למורה בתחתית כל שקף
  • נספח א'- הכינו כרטיסים עבור משחק התפקידים בזוגות (לווה ומלווה)
  • הדפיסו עותקים מדף העבודה כמספר התלמידים בכיתה
  • להצגת המצגת וודאו כי יש בכיתה:
    • מחשב עם חיבור לאינטרנט
    • מקרן
    • רמקולים
    • אפשרות החשכה
  • ההמלצה שלנו: סדרו את הכיתה בצורת ח' על מנת לייצר מקום לפעילויות השונות במהלך השיעור ולאפשר דיון מיטבי

 

מומלץ לבצע בבית חזרה על מערך השיעור ולוודא שהכל מובן. 

 

 

 

5. הנחיות להעברת השיעור

השיעור מלווה במצגת עם הסבר והנחיות מפורטות על כל אחד מהנושאים, כולל שאלות מנחות לדיון. כדאי לפעול על פי ההנחיות כדי לשמור על רצף השיעור ועל השתתפות פעילה של התלמידים.

 

זכרו: אתם מגיעים לשיעור כגורם חינוכי, ולכן חל עליכם איסור להעביר במהלכו תוכן שיווקי או מסחרי. אנא הימנעו מלנקוב בשמות חברות מסחריות ומהעלאת דוגמאות הקשורות בהן. 

 

 

בהצלחה!

 

לכלל מערכי השיעור של שכבת ג'-ד' אנא לחצו כאן

הורדת קבצים

  • כיתות ג'-ד' - שיעור 9 - מערך שיעור

    הורידו
  • כיתות ג'-ד' - שיעור 9 - מצגת

    הורידו
  • כיתות ג'-ד' - שיעור 9 - דף עבודה

    הורידו