Glossary tooltip block
%title% %summary%Breadcrumbs
Breadcrumb
- דף הבית
- לנהל עסק מצליח
- לקדם שיווק ומכירות לעסק
- שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי
איך זה עובד ולמי זה מתאים?
5 מיתוסים שצריך להפריך
"שיווק דיגיטלי זה נישה"
לפי נתוני איגוד השיווק הישראלי, בשנת 2019 עקף הדיגיטל את הטלוויזיה בהיקפי הפרסום בישראל! כלומר, עוד ועוד עסקים בוחרים להשקיע תקציבים הולכים וגדלים בפרסום דיגיטלי. השיווק הדיגיטלי מאפשר לעסק שלכם להגיע לא רק לאנשים בסביבתכם הקרובה, אלא לאנשים מכל הארץ ולפעמים אף ברחבי העולם, אם החשיפה אליהם מתאימה למוצר שהעסק שלכם מציע.
השיווק הדיגיטלי נוכח כמעט בכל הפלטפורמות והערוצים: באתרי החדשות, באפליקציות רבות, בתיבת הדואר האלקטרוני. אתם והלקוחות שלכם פוגשים את השיווק הדיגיטלי בכל יום, לרוב מספר פעמים ביום.
"לפרסם באינטרנט זה לזרוק כסף"
אולי יותר מכל אמצעי פרסום אחר, האינטרנט מאפשר מגוון פתרונות שיווקיים שיכולים להתאים לכל תקציב: השקעה בשטחי פרסום באתרים קיימים, קידום ממומן (כלומר – תשלום עבור הפצה של מידע על המוצר או השירות שלכם ללקוחות פוטנציאליים), או פרסום ללא תשלום ברשתות חברתיות.
בנוסף, במסגרת השיווק הדיגיטלי ניתן לייעל את ניצול תקציב הפרסום של העסק, משום שהוא מאפשר לאסוף מידע מהלקוחות הפוטנציאליים שנחשפו לפרסום: כמה אנשים ראו את הפרסומת שלי? כמה אנשים פתחו את המייל ששלחתי? האם אנשים שראו את הפרסומת גם נכנסו לאתר שלי? כל אלה שאלות שתוכלו לקבל עליהן מענה באמצעות כלים דיגיטליים פשוטים יחסית, והם יוכלו לסייע לכם להחליט באיזה סוג פרסום להשקיע בהמשך וכך להפוך את הפרסום שלכם לאפקטיבי יותר.
"זה לא מתאים לסוג העסק שלי"
שיווק דיגיטלי מתאים (כמעט) לכולם – אפילו לעסקים שאין להם כיום שום נוכחות ברשת. לדוגמה, חנות קמעונאית קטנה או עצמאי המציע שירות תיקונים, יכולים בעזרת שיווק דיגיטלי להגיע לקהלים חדשים, בסביבתם הקרובה או הרחוקה. שיווק דיגיטלי יכול להועיל גם לעסקים שפועלים בעיקר או רק אונליין, כמו אתר המציע מוצרים מקוונים כגון קורסים, או עצמאית המציעה שירותי תרגום או ייעוץ. לכל אחד מהעסקים הללו יתאימו כלים שונים של שיווק דיגיטלי.
"זה לא מתאים לקהל היעד שלי"
השיווק הדיגיטלי מאפשר להתאים את המסרים הפרסומיים והצעות המכר שלכם כמעט לכל קהל יעד.
באילו אתרים קהל היעד שלכם גולש? באילו קבוצות הוא חבר ברשתות החברתיות? מהו הגיל הממוצע של קהל היעד? באילו אזורים גיאוגרפיים הוא נמצא? כל אלה שאלות שחשוב לענות עליהן במסגרת הפרסום בדיגיטל, משום שהתשובות יאפשרו לכם להגיע בצורה המדויקת ביותר לקהל היעד שהגדרתם. דוגמאות לשיווק ממוקד לקהלי יעד מוגדרים: פרסום בצמוד לכתבת תוכן הקשורה לעיסוק שלכם, פרסום ברשתות חברתיות לפי פילוח גיל, מיקום, סטטוס אישי ועוד.
שליחת אי-מיילים וניוזלטרים היא אמצעי שיווק נוסף המאפשר התאמה לקהל יעד ממוקד ואף יצירת מאגר הולך וגדל של לקוחות פוטנציאליים (תוך שמירה על חוקי הפרסום הרלוונטיים).
"זה לא באמת עובד"
ייתכן שנתקלתם באנשים שסיפרו לכם על כך שניסו להשקיע בשיווק דיגיטלי, ו"זה פשוט לא עובד". מה עלול למנוע הצלחה של שיווק דיגיטלי או לגרום למפרסמים להתייאש ממנו? התשובה היא ששיווק דיגיטלי, בדומה לשיווק בכל אמצעי אחר, דורש ידע וניסיון רלוונטיים.
כדי שקמפיין פרסום באינטרנט יצליח, יש לבנות אסטרטגיה שיווקית, כלומר, תוכנית מסודרת ומקיפה שמגדירה את קהל היעד במדויק, מתאימה לו את הצעת המכר שלכם, ומנסחת מסר פרסומי שמבדל אתכם מהמתחרים שלכם. שיווק דיגיטלי מספק בידיכם את הכלים לדעת כמעט בזמן אמת אם האסטרטגיה שלכם מצליחה או שצריך לשנות כיוון.
לבסוף, חשוב לזכור ששיווק דיגיטלי אמנם דורש סבלנות והתמדה, אך הוא עשוי להיות מתגמל ואף חיוני לעסק שלכם.
אם עולם השיווק הדיגיטלי זר לכם, היעזרו באיש מקצוע על מנת להתאים את הכלים והפתרונות לצורכי העסק ולמשאבים שלכם.
לעוד כלים והרצאות לקידום העסק והתמודדות עם המשבר מבית המרכז לצמיחה פיננסית - לחצו כאן