Glossary tooltip block
%title% %summary%Breadcrumbs
Breadcrumb
- דף הבית
- לנהל עסק מצליח
- לנהל עסק קיים
- עושים סדר עסקי
עושים סדר עסקי
טיפים שיווקיים להיערכות לקראת חגים וחופשות
המשק הישראלי צמח בשנת 2021 בכ-8.1% בעיקר בשל עלייה בצריכה הפרטית. הגידול בצריכה זו מאופיין במגוון ענפים בהם מוצרי אופנה והנעלה, ביגוד וציוד ספורט, חשמל ואלקטרוניקה, ריהוט וכלי בית. בחלק מהענפים רמות הצריכה הנוכחיות עלו על רמות הצריכה טרום המשבר.
גם חגי נובמבר 2021 אופיינו בחגיגת צריכה עם עלייה של 16.3% לעומת נובמבר 2020.
היערכות שיווקית נכונה עם מגוון מוצרים התואם את הביקושים, דגש על נושא השירות וחווית הלקוח והגברת המעורבות בנכסים הדיגיטליים הם תנאי סף להנות מפוטנציאל הצמיחה.
יחד עם זאת חשוב להדגיש כי יוקר המחייה מאוד מטריד את הצרכן הישראלי והוא לחלוטין מעיד שלא יקנה בכל מחיר. הצרכן משווה מחירים יותר מבעבר, מתמקח ובודק את קבלות הקנייה.
להלן כמה טיפים של היערכות שיווקית
התחדשות – חג פסח הוא חג של התחדשות. הלקוח מחפש לראות את המילה "חדש". שימו דגש על שילוט בנקודת המכירה המבליטה קולקציות חדשות, והשתמשו בתקשורת השיווקית (וובינרים, סרטונים שלכם) במסרים המעבירים מסר של התחדשות, התרעננות, ניקיון, וכד'.
שימור לקוחות – נצלו את החג לתקשורת עם הלקוחות, תתעניינו בשלומם, אחלו להם חג שמח ונצלו את השיחה לטיוב נתוני הלקוחות. זכרו, כל רשומת לקוח היא נכס לארגון.
הגברת מעורבות לקוחות – שוב ושוב מחקרים מורים כי ככל שהלקוחות מעורבים יותר הם נאמנים יותר. נצלו את הפלטפורמה הדיגיטלית שלכם להגברת מעורבות, עדכנו על שעות הפתיחה, על קולקציות חדשות של מוצרים, על ביקורי מפורסמים בעסק, ואפילו שאלו שאלות את הלקוחות על מה הם חושבים שיהיו צבעי העונה החדשים, תנו טיפים, המלצות. היפכו להיות אוטוריטה מקצועית בעבור לקוחותיכם.
היערכות למשלוחים – 70% מהלקוחות מצהירים שהם קונים און ליין, 44% מצהירים שימשיכו לקנות און ליין גם לאחר הקורונה. תגברו את מוקד השירות, שדרגו סטנדרטים באתר האון ליין, תשאפו לתת מענה למשלוח עוד באותו יום. מהירות המשלוח זו הסיבה אצל פלח הולך וגדל לבחור במותג כזה או אחר.
עסק מקומי – תדגישו את היותכם עסקים מקומיים ישראלים. במידה והעסק מבוסס על תוצרת ישראלית תבליטו זאת. הלקוחות מגלים סולידריות כלפי עסקים מקומיים ומגלים נכונות לקנות אצלם.
מוצרים לשהייה בבית – 42% מהציבור עבד יותר מהבית, 38% ביצעו שינויים בבית. יש צורך גדול למוצרים לאבזור ביתי, פינות עבודה, ציוד למשרד והפיכת הבית למפנק יותר.
הצורך בפיצוי – הסגרים הממושכים והיעדר חוויות מחוץ לבית יצרו צורך להתאווררות פיצוי וקניית מותרות. שלבו בכל הצעה שיווקית שלכם גם הצעה לקנייה חדשנית ומפנקת, זה רלוונטי לכל תחום ותחום: פרחים, צימרים, מטפלים אלטרנטיביים, חופשות בחו"ל. ככל שהיא חדשנית יותר היא תמצא קהל לקוחות גדול המחפש פתרונות שיענו לו על הצרכים שתוארו.