Glossary tooltip block

%title% %summary%

Breadcrumbs

מסחר אלקטרוני Ecommerce

כל מה שרציתם לדעת על מסחר מקוון

 

מה זה מסחר אלקטרוני?

מסחר אלקטרוני, או מסחר מקוון זו שיטת מכירה ורכישה של מוצרים ושירותים שמתבצעת דרך האינטרנט. היום, בכל עסק, ניתן לפתוח חנות וירטואלית ולהגיע בלחיצת כפתור לקהל לקוחות עצום ומגוון - בלי לצאת מהפיג'מה! המודל העסקי הרווח בתחום המסחר המקוון הוא מכירה ישירה לצרכן, ללא מתווכים (B2C). 

 

פלטפורמות למסחר מקוון:

לרשותכם אפשרויות רבות למסחר מקוון- החל מהקמת אתר עצמאי שמאפשר שליטה מלאה בעיצוב אבל דורש השקעה לא קטנה, ועד פלטפורמות בינלאומיות ענקיות כמו אמזון ועלי אקספרס שכבר מחכות לכם עם תשתית מוכנה מראש. שם אמנם התחרות מטורפת, אבל גם קהל לקוחות עצום שגולש באתר כל רגע. ואם אתם בכל זאת מעדיפים אווירה קצת יותר חברתית, תוכלו למכור ישירות דרך הרשתות החברתיות! פייסבוק שופ ואינסטגרם שופינג מאפשרות לכם להציג את המוצרים שלכם בקלילות ולעשות ללקוחות חווית קנייה נוחה ומהירה.

אז איך תדעו לבחור? בחירה הפלטפורמה הנכונה תלויה בעיקר בהתאמה בין סוג המוצר שלך לבין יעדי העסק. לדוגמה, למוכרת תכשיטים ייחודיים מתל אביב, פלטפורמת Etsy המבוססת קהילה עשויה להתאים יותר להבליט את היצירות שלה.

 

איך תוכלו להפוך את העסק המקוון שלכם להצלחה מסחררת?

חוויית לקוח מנצחת, גם מרחוק

בניגוד לחנות פיזית, בדיגיטל אי אפשר למשוך לקוחות בטכניקות כמו שימוש במוזיקת אווירה נעימה או זריקת חיוך ומחמאה ללקוחה שבדיוק יצאה מתא המדידה. כאן עליכם לבנות חוויית שירות אחרת, המתמקדת בתהליך רכישה מהיר, זמין, נוח ומזמין. כזה שנותן ללקוח ביטחון שהרכישה הייתה ההחלטה הנכונה.

 

איך תעשו זאת?

• שירות לקוחות שנותן  מענה מיידי לשאלות שעולות ותמיכה 24/7 דרך ערוצים שונים (כמו צ'אט חי, דואר אלקטרוני וטלפון).

• בניית תהליך רכישה קצר וקל יהווה יתרון משמעותי.

• שימו דגש על הפרטים הקטנים - תמונות וסרטונים איכותיים, תיאורים מפורטים ומדיניות החזרה פשוטה.

• שימוש בשיטות תשלום מגוונות (ארנקים דיגיטליים כמו פייפאל או ביט).

• הגברת אבטחת מידע (שימוש בתעודות SSL ועמידה בתקני PCI DSS).

 

ניהול מערך לוגיסטי מוקפד

קצב של רכישות האונליין ממשיך לצמוח משנה לשנה, הכל זז בצורה מהירה, היקף ההזמנות עולה בקצב מהיר, דבר שמאלץ אתכם לדהור קדימה ולנהל מערך לוגיסטי חכם המתאים לעידן החדש. טבלאות אקסל וקלסרים – אאוט, מערכות אוטומציה לניהול לוגיסטי – אין.

בעזרת השימוש בטכנולוגיה תוכלו לנתח נתונים, כמו אילו מוצרים נמכרים יותר ואילו פחות, לנהל את המלאי באופן אוטומטי, כך שלא יהיו עודפים או חוסרים. וכל זה רק על קצה המזלג, שילוב של טכנולוגיה ודגש על ייעול המערכים השונים יתרמו לכך שתצליחו לספק ללקוח שלכם את המוצר שרכש במהירות.

 

התקדמו לשיווק אפקטיבי בדיגיטל

איך תמשכו את כל הלקוחות הפוטנציאליים האלה אל החנות שלכם? שיווק דיגיטלי יעיל הוא המפתח!

בניגוד לחנות פיזית, פה אתם חייבים ליזום ולבלוט ברשת. קידום אתרים (SEO) יעלה אתכם בתוצאות החיפוש בגוגל, פרסום ממומן יביא אתכם ישירות לקהל היעד שלכם ושיתופי פעולה עם משפיעני רשת יפיצו את הבשורה על המותג האדיר שלכם. אל תשכחו גם את כוחם של דיוורים אלקטרוניים – עדכנו במייל את לקוחותכם על מבצעים והציעו להם מוצרים חדשים.

המפתח לשיווק מוצלח הוא מעקב אחר הנתונים שלכם. מה עובד ומה פחות? כך תלמדו היכן הכי נכון לכם להשקיע את מאמצי השיווק.

בסופו של יום, הלמידה הכי טובה היא תוך כדי תנועה. צמיחת העסק הוא תהליך של ניסוי וטעיה.

התחילו בבסיס, בהבנת השוק והקהל אליו אתם פונים, בייחודיות המוצרים והפתרונות שאתם מציעים ובתשתית הדיגיטלית שתפתחו. בנוסף, אם תצליחו ללמוד מטעויות של אחרים – תוכלו לצמוח במהירות גבוהה יותר. תפנו לעמיתים לתחום, תצרו קשרים ותבקשו עזרה בעת הצורך.

ההצלחה תלויה רק בכם.