Glossary tooltip block
%title% %summary%Breadcrumbs
Breadcrumb
- דף הבית
- חינוך פיננסי לילדים
- להשקיע בחינוך פיננסי לתלמידי התיכון
- כסף לא קונה את הכל
כסף לא קונה את הכל
מפגש 1 | כיתות י'-יב' | פתיחה וצרכנות נבונה
1. מהן מטרות המפגש?
- יצירת היכרות בין החניכים והמתנדבים
- היכרות עם הסדנא ותיאום ציפיות
- החניכים יבדקו את עמדותיהם לגבי כסף וצרכנות
- החניכים יכירו מושגים הקשורים בצרכנות
שימו לב, מהלך המפגש נועד לעורר דיון והשתתפות בכיתה. אין מנצחים ואין מפסידים, ההתנסות היא שחשובה.
2. מהם נושאי השיעור?
- הרגלי הצריכה שלנו בעולם של שפע
- קנייה נבונה
- הזכויות שלנו כצרכנים
3. למי מיועדת הפעילות?
הפעילות מיועדת לתלמידי כיתות י'-יב' ומטרתה לחשוף את התלמידים למושג "צרכנות נבונה" ולהקנות להם הבנה של מושגים פיננסיים באמצעות פעילות חווייתית שמעוררת דיון ומחשבה
4. איך תתכוננו לשיעור?
- הורידו את המצגת והחומרים הנלווים ושמרו אצלכם
- עברו על מערך השיעור ועל המצגת המצורפים פה בתחתית העמוד. שימו לב להנחיות למורה בתחתית כל שקף
- להצגת המצגת, וודאו כי יש בכיתה:
- מחשב עם חיבור לאינטרנט
- מקרן
- רמקולים
- עזרים לפעילות:
- קובץ נספח א' - משפטים – עמדות שונות
- קובץ נספח ב' - זכויות הצרכן
- הדפיסו את נספח א' בשקף 2 - משפטים - עמדות שונות
- הדפיסו עותקים מנספח ב' בשקף 14 - בהתאם לכמות התלמידים
- ההמלצה שלנו: סדרו את הכיתה בצורת ח' על מנת לייצר מקום לפעילויות השונות במהלך השיעור ולאפשר דיון מיטבי
מומלץ לבצע בבית חזרה על מערך השיעור ולוודא שהכל מובן.
5. הנחיות להעברת השיעור
השיעור מלווה במצגת הכוללת הסבר והנחיות מפורטות על כל אחד מהנושאים בשיעור, כמו גם שאלות מנחות לדיון ודוגמאות שניתן להשתמש בהן. פעלו על פי ההנחיות כדי לשמור על רצף השיעור ועל השתתפות פעילה של התלמידים.
זכרו: אתם מגיעים לשיעור כגורם חינוכי, ולכן חל עליכם איסור להעביר במהלכו תוכן שיווקי או מסחרי. אנא הימנעו מלנקוב בשמות חברות מסחריות ומהעלאת דוגמאות הקשורות בהן.
בהצלחה!
לכלל מערכי השיעור המיועדים לתיכון אנא לחצו כאן