Glossary tooltip block
%title% %summary%Breadcrumbs
Breadcrumb
- דף הבית
- תוכן פיננסי
- להשקיע בחינוך פיננסי לתלמידי התיכון
- ואם היה לי כל הכסף בעולם
ואם היה לי כל הכסף בעולם
מפגש 2 | כיתות י'-יב' | ניהול תקציב מתוכנן ומודע
1. מהן מטרות המפגש?
- החניכים יכירו את המושג 'תקציב' ומשמעותו.
- החניכים יתנסו בניהול תקציב הכולל הכנסות והוצאות תוך הפעלת חשיבה ותכנון.
- החניכים יקבלו החלטות הדורשות תעדוף והחלטה על סדר עדיפויות.
שימו לב, מהלך המפגש נועד לעורר דיון והשתתפות בכיתה. אין מנצחים ואין מפסידים, ההתנסות היא שחשובה.
2. מהם נושאי השיעור?
- מהו תקציב וממה הוא מורכב
- התנהלות נכונה עם תקציב
- בניית תקציב אישי
3. למי מיועדת הפעילות?
הפעילות מיועדת לתלמידי כיתות י'-יב' ומטרתה לחשוף את התלמידים למושג "צרכנות נבונה" ולהקנות להם הבנה של מושגים פיננסיים באמצעות פעילות חווייתית שמעוררת דיון ומחשבה
4. איך תתכוננו לשיעור?
- הורידו את המצגת והחומרים הנלווים ושמרו אצלכם
- עברו על מערך השיעור ועל המצגת המצורפים פה בתחתית העמוד. להצגת המצגת, וודאו כי יש בכיתה:
- מחשב עם חיבור לאינטרנט
- מקרן
- רמקולים
- עזרים לפעילות:
- קובץ נספח א' - תרגיל תקציב - תכנון מסיבה
- קובץ נספח ב' - טבלה לניהול תקציב אישי
- הדפיסו את נספח א' בשקף 12 - תרגיל תקציב - תכנון מסיבה
- הדפיסו עותקים מנספח ב' בשקף 17 - בהתאם לכמות התלמידים
- ההמלצה שלנו: סדרו את הכיתה בצורת ח' על מנת לייצר מקום לפעילויות השונות במהלך השיעור ולאפשר דיון מיטבי
מומלץ לבצע בבית חזרה על מערך השיעור ולוודא שהכל מובן.
5. הנחיות להעברת השיעור
השיעור מלווה במצגת הכוללת הסבר והנחיות מפורטות על כל אחד מהנושאים בשיעור, כמו גם שאלות מנחות לדיון ודוגמאות שניתן להשתמש בהן. פעלו על פי ההנחיות כדי לשמור על רצף השיעור ועל השתתפות פעילה של התלמידים.
זכרו: אתם מגיעים לשיעור כגורם חינוכי, ולכן חל עליכם איסור להעביר במהלכו תוכן שיווקי או מסחרי. אנא הימנעו מלנקוב בשמות חברות מסחריות ומהעלאת דוגמאות הקשורות בהן.
בהצלחה!
לכלל מערכי השיעור המיועדים לתיכון אנא לחצו כאן