Glossary tooltip block

%title% %summary%

Breadcrumbs

שיווק עסקי אפקטיבי בזול

5 מהלכים שיווקיים שכל עסק חייב להכיר

 

שיווק הוא עסק יקר. לפני שפונים למקורות מימון חיצוניים, הנה כמה דרכים דיגיטליות שיעזרו לכם להשיג עוד לקוחות בלי להוציא יותר מדי כסף, או אפילו לגמרי בחינם.

 

חלק משמעותי מהמסחר בעולם מתבצע כיום באינטרנט. הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות לכל עסק לשווק את מוצריו ושירותיו, מבלי להגדיל את תקציב הפרסום והשיווק באופן משמעותי. הצלחת קמפיינים באינטרנט תלויה בהגדרת הערכים הייחודיים של העסק או המוצר, מחקר מקדים, ניתוח הסביבה העסקית ולימוד מדוקדק של המתחרים. באמצעות תכנון מוקדם ויצירתיות, אפשר ליצור קמפיין שיווקי מנצח, בעלות מינימלית או אפילו בחינם. הנה 5 דרכים לייצר פעולות שיווק אפקטיביות בעלות נמוכה או בחינם.

 

1. הקימו אתר אינטרנט: אם עד עכשיו לא עשיתם את זה, זה הזמן. אתר אינטרנט ירחיב את החשיפה שלכם ללקוחות שאולי לא היו מגיעים אליכם בדרך אחרת. פלטפורמות מתקדמות וקלות לתפעול כמו WIX, יאפשרו לכם להקים אתר אינטרנט עסקי ללא צורך במתכנת או במעצב גרפי.

 

אתר אינטרנט יחשוף וירחיב את קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

זזז

 

 

2. פרסמו תוכן ערכי: מאמרים על המוצר שלכם, על אופן השימוש בו ועל ההתפתחויות בענף בו אתם פועלים יגבירו את תחושת הערך והידע שאתם נותנים ללקוחות. השקיעו זמן בהקמת בלוג ובכתיבת תוכן מקצועי באתר שלכם, והשתמשו גם ברשתות החברתיות כערוץ הפצה. כל אלה יעזרו לבסס את מעמדכם כמובילים, בתחום בו אתם פועלים.

 

פרסום תוכן בעל ערך מוסף ללקוחות שלכם, יבסס את מעמדכם כמתמחים בתחום.

זזז

 


3. צרו סביב המותג קהילה: קהילה היא ה"באז וורד" החדש בעולם השיווק. משווקים רבים מנסים להכניס את המותג שלהם לשיחת היום בערוצי אונליין ואופליין למיניהם, על ידי יצירת קשר רגשי בין הלקוחות לבין המותג, שגם יוביל לנאמנות ולקנייה חוזרת. ישנן מספר דרכים ליצור סביב המותג שלכם קהילה: אירוח אירועים אקסקלוסיביים לחברי הקהילה, הקמת קבוצות פייסבוק או וואטסאפ סודיות עם מבצעים מיוחדים לחברים והטבות לימי הולדת של חברי הקהילה וכיו"ב.

 

בניית קהילה וטיפוחה הוא תהליך ארוך, אבל שווה מאוד לעסק שנשען על לקוחות חוזרים.

זזז

 

 

4. הקפידו על נוכחות בקבוצות דיון ובפורומים: חלק גדול מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצא בקבוצות הדיון הגדולות בפייסבוק או אפילו בטוקבקים. נוכחות רציפה בפורומים ובקבוצות תאפשר לכם ללמוד את הלך הרוח בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ותבנה לכם מוניטין של גורם מקצועי בתחום. עם זאת, כדאי להימנע משתילת מסרים שיווקיים מוגזמים שמעוררים התנגדות.

 

נוכחות בקבוצות דיון תשאיר אתכם בעניינים, ותוכל למצב אתכם כגורם מקצועי.

זזז

 

 

5. היעזרו במובילי דעה בתחום הרלוונטי לעסק שלכם: מובילי דעה, או "משפיעני רשת", מהווים כיום שחקני מפתח בכל הנוגע לשיווק ברשתות החברתיות. כמעט לכל תחום שתוכלו לחשוב עליו יש מוביל דעה מסוים, בעל קהל עוקבים רחב  של עשרות אם לא מאות אלפי עוקבים ביוטיוב, באינסטגרם, בפייסבוק או במיוזיקלי. מצאו את מוביל הדעה בתחום בו פועל העסק שלכם, וצרו עמו קשר בהודעה פרטית או באימייל. אם יש לכם את האופציה לשלוח לו או לה את המוצר שאתם משווקים, עשו זאת! מובילי הדעה הגדולים ידרשו כסף עבור פרסום המוצר שלכם בערוצים הדיגיטליים שלהם, אבל הקטנים יותר ישמחו לקבל את המוצר (בחינם) ולפרגן לו ללא תשלום במקרה שיאהבו אותו.

 

מובילי דעה שימליצו על המוצר שלכם יביאו אחריהם הרבה לקוחות לעסק שלכם.

זזז