Glossary tooltip block

%title% %summary%

Breadcrumbs

העולם קורץ לכם? כך תעשו זאת נכון

5 עצות ליצואן המתחיל

תמונה של אוניית משא עמוסת מכולות לפריט תוכן העולם קורץ לכם? 5 עצות ליצואן המתחיל

 

היציאה לשווקים הבינלאומיים אמנם מאפשרת בסיס לצמיחה עסקית, אבל מדובר בצעד הדורש היערכות והכנה מתאימה של העסק. כך תעשו את זה נכון.

 

מגוון ההתמודדויות הצפויות לעסקים המעוניינים לשווק מוצרים או שירותים בחו"ל הוא כמעט אינסופי: ריחוק גיאוגרפי בין הקונה למוכר; פערי שפה ותרבות; סיכון שנובע מפערי מט"ח; שינויים כלכליים ופוליטיים; סכנת תרמיות ותרגילי עוקץ ועוד. לזאת יש להוסיף את הרגולציה הכבדה, הדורשת קבלת אישורים ממשרדי הממשלה, חתימת הסכמי הפצה עם מובילים ומשלחים אוויריים או ימיים, והיכרות עם עולם המכס, חברות ביטוח ומכוני תקנים. כדאי להכיר את השלבים הראשונים שיסייעו לכל עסק להיערך בצורה נכונה לעבודה מול לקוחות בחו"ל.

 

1. הכינו תוכנית עסקית ברורה
 
לאילו מדינות מיועד המוצר שלכם בשלב הראשון? מה תהיה השפעת הייצוא על כמות הייצור הנוכחית? מהם הסיכונים הכרוכים בפעילות? ולאחר חישוב כל העלויות, האם זה בכלל כלכלי? מטרת התוכנית העסקית היא למצוא תשובות מספקות לשאלות מן הסוג הזה.

 

תוכנית עסקית ברורה ומקיפה תוכל להפחית את הסיכון שנלווה לעסקאות סחר חוץ ולנטרל חסמים שעלולים לצוץ בדרך. 

זזז

 

 

2. למדו באופן מעמיק את השווקים הרלוונטיים בחו"ל

מתחרים, רמת מחירים, בידול והוצאות שיווק ומכירה – אלו הם רק חלק מהפרמטרים שכל עסק חייב לברר לפני יציאה לחו"ל. לשם כך, רצוי להיעזר במקורות מידע גלויים רבים הקיימים גם בישראל, כמו אתר המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אתר מכון היצוא ועוד. דרך נוספת היא השתתפות בתערוכות בחו"ל – כלי אסטרטגי לאיסוף מודיעין ולהיכרות עם המתחרים, סוכנים ומפיצים רלוונטיים.

 

בשלב הראשון, שקלו לבחור שוק עיקרי ומפו אותו ככל האפשר.

זזז

 

 

3. בחרו שיטות תשלום בטוחות

בחירת שיטת התשלום מושפעת ממספר גורמים: גודלו של העסק הקונה ביחס לזה של העסק המוכר; אופי היחסים ביניהם; סוג הסחורה; המצב הפוליטי השורר במדינה של העסק הקונה, כמו גם מערך הנהלים והחוקים הרגולטורים במדינתו. על בסיס ההתחשבות בגורמים אלה, יש לבחור באמצעי התשלום הבטוח ביותר, שלא יחשוף את העסק המייצא לסיכונים פיננסיים או תלרגילי הונאה.

 

במקרים רבים ניתן לשלב בין שתי שיטות תשלום או יותר, על פי צורכי העסקה. 

זזז

 

 

4. הכירו את מנגנוני הסיוע השונים

בישראל קיימים לא מעט גורמים שיכולים לסייע לעסקים המשווקים בחו"ל, ומאוד מומלץ להיעזר בהם: מכון היצוא, מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ, וכמובן – מקביליהם במדינות היעד.

 

ניתן להיעזר בגורמים אלה הן לצורך היערכות והכנה מתאימה של העסק לקראת החדירה לשווקים הבינלאומיים, והן במהלך הפעילות העסקית השוטפת.

זזז

 

 

5. בחרו בבנקאי המתאים

ערכתם תוכנית עסקית ובניתם את התשתית הנחוצה לפעילות? זה הזמן לבחור גורם פיננסי מקצועי שילווה אתכם וייעץ לכם בכל עסקה שמתבצעת עם גורמים מחו"ל. בשלבים הראשונים, הבנקאי לרוב מלווה מרחוק את הקשר בין המוכר לקונה ואת התנאים המסחריים של העסקה. בשלבים הבאים מעורבות הבנקאי עשויה להעמיק: הוא יסייע ליבנות את העסקה מבחינה פיננסית, יבדוק את  המסמכים ויתריע בפני המוכר אם משהו לא נראה כשורה.

 

הבנקאי יסייע לגבש את המעטפת המימונית של העסקה.

זזז