Glossary tooltip block

%title% %summary%

שימוש נבון בכסף

שיעור 6 במסגרת התכנית "חינוך פיננסי" המיועד לכיתות ג'-ד'

תמונה לשימוש נכון בכסף

 

אני לבד!

 

כמה פעמים שמעתם מילדיכם לאורך השנים את צמד המילים הזה, "אני לבד!"? סביר להניח שדי הרבה. ילדים אוהבים להרגיש "כמו הגדולים" ולעשות כל דבר שהם יכולים (ולפעמים גם לא) לבד ובכוחות עצמם, והם גם זקוקים לזה.

 

יש מצבים שבהם זה בדרך כלל עובד טוב, כמו למשל כשהם חוזרים לבד הביתה, מכינים שיעורי בית ושומרים על האחים הקטנים. אם כך, למה לא ללמד אותם את העצמאות הזו גם בהיבטים הקשורים לכסף ולצריכה?

 

התנסות עצמאית של ילדים בנוגע לכסף תאפשר להם לפתח תחושת מסוגלות, ביטחון, כוח רצון ומוטיבציה להתקיים בכוחות עצמם בעתיד, ובנוסף, תקדם שחרור מתלות בהורים בבוא היום. 

 

מערך השיעור "שימוש נבון בכסף" יסייע לכם לחזק אצל התלמידים את תחושת העצמאות והביטחון בהתנהלותם הכלכלית כיום ובעתיד, באמצעות הקניית ידע, כלים ומיומנויות להתנהלות נכונה עם כספם.

 

השיעור מיועד לכיתות ג'-ד' ופותח במסגרת התכנית "חינוך פיננסי", שמטרתה ללמד ילדים התנהלות כלכלית נכונה. זאת באמצעות היכרות עם מושגים מרכזיים מהעולם הפיננסי והקניית כלים להתמודדות עם מצבים שונים שבהם יהיה עליהם לקבל החלטות כלכליות.

 

מערך השיעור יאפשר לכם, ההורים, לתרגל עם הילדים שימוש נבון בכסף בדרך חווייתית, פשוטה וקלה להבנה, המחוברת לשגרת היום יום שלהם.

 

1. מה מטרת השיעור?

מטרת השיעור היא להקנות לתלמידים ידע, כלים ומיומנויות להתנהלות כלכלית נכונה וצריכה נבונה, אשר ישרתו אותם גם בחייהם הבוגרים. במהלך השיעור יקבלו התלמידים טיפים לבניית תקציב, יתרגלו חישוב הוצאות והכנסות ויתנסו בבניית תקציב ובעמידה בו. בנוסף, ייחשפו התלמידים לטעויות נפוצות של צרכנים וילמדו כיצד ניתן להימנע מהן.

 

שימו לב, מהלך השיעור נועד לעורר דיון והשתתפות פעילה וחווייתית בכיתה. אין מנצחים ואין מפסידים, ההתנסות היא שחשובה. 

 

 

2. מהם נושאי השיעור?

  • כלים וטיפים לבניית תקציב
  • הבנת המצב הכלכלי הקיים
  • בניית תקציב
  • חיים לפי תקציב
  • טעויות של צרכנים 
     

3. למי מיועדת הפעילות?

הפעילות מיועדת עבור תלמידים בכיתות ג'-ד', ומחזקת את היכולת העצמאית שלהם לנהל את כספם בעתיד בצורה חכמה ומיטבית.

 

4. איך תכינו את עצמכם לשיעור?

  • הורידו את המצגת והחומרים הנלווים   
  • עברו על מערך השיעור ועל המצגת. שימו לב להנחיות למורה בתחתית כל שקף
  • הדפיסו את דף העבודה כמספר התלמידים בכיתה
  • בקשו מהתלמידים להביא לכיתה מחשבונים עבור פעילויות החישוב בשיעור
  • להצגת המצגת וודאו כי יש בכיתה:
    • מחשב עם חיבור לאינטרנט
    • מקרן
    • רמקולים
    • אפשרות החשכה
  • ההמלצה שלנו: סדרו את הכיתה בצורת ח' על מנת לייצר מקום לפעילויות השונות במהלך השיעור ולאפשר דיון מיטבי

 

מומלץ לבצע בבית חזרה על מערך השיעור ולוודא שהכל מובן. 

 

 

5. הנחיות להעברת השיעור:

השיעור מלווה במצגת עם הסבר והנחיות מפורטות על כל אחד מהנושאים, כולל שאלות מנחות לדיון. כדאי לפעול על פי ההנחיות כדי לשמור על רצף השיעור ועל השתתפות פעילה של התלמידים.

 

זכרו: אתם מגיעים לשיעור כגורם חינוכי, ולכן חל עליכם איסור להעביר במהלכו תוכן שיווקי או מסחרי. אנא הימנעו מלנקוב בשמות חברות מסחריות ומהעלאת דוגמאות הקשורות בהן. 

 


 
בהצלחה!

 

לכלל מערכי השיעור של שכבת ג'-ד' אנא לחצו כאן

הורדת קבצים

  • כיתות ג'-ד' - שיעור 6 - מערך שיעור

    הורידו
  • כיתות ג'-ד' - שיעור 6 - מצגת

    הורידו
  • כיתות ג'-ד' - שיעור 6 - דף עבודה

    הורידו