Glossary tooltip block

%title% %summary%

Breadcrumbs

בעלי עסקים קטנים: כך תהנו מימי המכירות של סוף השנה

חגיגת הקניות הולכת להיות משמעותית ולהעלות פדיונות. כך לא תפספסו אותה

בעלי עסקים קטנים: כך תהנו מימי המכירות של נובמבר

 

הבלאק פריידי. צמד מילים שיותר מכל מסמל עבור מיליוני אנשים בכל העולם את עונת ההנחות והמבצעים הגדולה. בקרב האמריקאים הבלאק פריידי פותח באופן רשמי את הקניות לקראת חג המולד אבל כבר עשרות שנים שהחגיגות האלו חוצות יבשות והגיעו גם לישראל. הרחבת השימוש בכרטיסי אשראי, התחזקות האינטרנט ופיתוח היכולת לשלוח חבילות בין קצוות העולם בכמה ימים הפכו את חודש נובמבר לחודש חגיגות עבור הצרכנים ועבור בתי עסק בכל העולם.

 

בשנים האחרונות, תופעת חגי המכירות הגיעה בשיא כוחה גם לשוק הישראלי. בכל שנה מחדש המספרים מדברים בעד עצמם - אחוז הישראלים המצטרפים לחגיגת הקניות בחודש נובמבר הולך וגדל ושיאי הקניות נשברים שוב ושוב ואין סיבה שבעלי עסקים קטנים לא ישתתפו בחגיגה גם הם. מערכת התשלומים הלאומית (שב"א) מפרסמת מידי שנה נתונים על היקף העסקאות שנעשו בחגי נובמבר ובשנת 2021 דווחה עלייה של 19.5% בהשוואה לשנה הקודמת בסך ההוצאות של ישראלים בבתי עסק ובאתרי אינטרנט בישראל. אבל דווקא בגלל שכולם בחגיגה - יש לכל בעלי העסקים הקטנים אתגר: איך בכל זאת לבלוט בתוך גל הפרסום והשיווק של הענקיות בסיילים של נובמבר? 

בין אם יש לכם עסק פיזי או חנות אונליין - אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים שהולכים להקפיץ את המספרים שלכם ברבעון האחרון של השנה, לגרוף רווחים וגם לקדם את העסק שלכם בשאר ימות השנה.

 

1. כולם הולכים להסתכל על מספרים. ודאו שההצעה שלכם היא סופר-משתלמת 

אתם חייבים לוודא שההנחות, המבצעים, המתנות והעסקאות שאתם הולכים להציע בחגי הקניות של סוף השנה הולכים להשתלם ללקוחות שלכם. אם תתעמקו בנתוני הלקוחות והמכירות שלכם מהחודשים הקודמים תוכלו להשתמש בדאטה האיכותי הזה כדי להבין איזה מהמוצרים שלכם נמכרים בהיקף הגבוה ביותר ולהציע עליהם מבצעים שווים. נסו לבדוק מה שילוב המוצרים האידיאלי שהלקוחות שלכם תמיד רוכשים יחד או סביר להניח שירכשו ובנו חבילות מוצרים או מבצעים על מוצרים נלווים. נתחו את הנתונים ונסו להבין מה דפוסי הפעילות של הלקוחות שלכם ואילו מוצרים באמת ישרתו אותם נאמנה. אל תשכחו, הישראלים רוצים מבצע שמשתלם להם באמת. עם קצת מאמץ אל מול המספרים תוכלו ממש להגיש ללקוחות שלכם בדיוק את מה שהיו צריכים ואף לשדרג להם את הרכישה.

 

2. יש לי יום יום חג: ארגנו מבצעים שונים לימי ״חג״ שונים 

שופינג איי. אל, יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי, סייבר מאנדי חג המולד וסוף השנה האזרחית. אם המשווקים הגדולים מפרידים בין הימים האלו זה סימן טוב שכדאי גם לכם. קל להתפתות ולכוון לכל חודשי נובמבר-דצמבר כתקופת מכירות אחת גדולה, אבל אם תשכילו להפריד בין הימים ולבחור מבצעים מובילים לכל יום תוכלו ליצור תחושה של התרגשות אצל הלקוחות שלכם לקראת כל מאורע והמבצעים המיוחדים שלו. כדי ליצור מומנטום ותחושת בהילות לרכישה דווקא בעסק שלכם צרו רשימת מוצרים שונים להנחה בין חג קניות אחד למשנהו ושתפו את קהל הלקוחות שלכם בזה. ספרו להם כי המבצעים עתידים להשתנות במהלך החודש ואף היו גלויים איתם על גובה ההנחות העתידיות ומי מהמוצרים משתתפים באיזה מבצע. כך תגרמו ללקוחות שלכם להיכנס שוב ושוב לבדוק מה השתנה, מה המבצעים החדשים ותוכלו אף לשנות מבצעים קיימים בעזרת זיהוי דפוסי רכישה.

 

3. אל תתפסו לא מוכנים: לנובמבר סייל מתכוננים כל השנה 

גם חג המולד וסוף השנה האזרחית, כמו גם חגי נובמבר, לא באים לאף אחד מאתנו בהפתעה והם מאופיינים בלא מעט מבצעים משתלמים במיוחד וגם בעומס רב על עסקים פיזיים ומקוונים כאחד. הקמעונאים הגדולים יודעים לנהל את המכירות שלהם מתחילת שנת הכספים מתוך חשיבה קדימה להנחות הגדולות שיצטרכו לתת בחגי נובמבר ודצמבר. אין סיבה שעסק קטן לא יפעל כך גם. ההכנות לקראת ימי המכירות הגדולים של נובמבר צריכות להתחיל כמה שבועות מראש וכוללות בחירת מבצעים, בדיקת מלאי והשלמות במקרה הצורך, הצבת יעדים עסקיים, הגדרת תקציב פרסום, שיווק בפלטפורמות הנכונות, הגדלת קהל היעד, הגדלת המוצרים המוצעים באתר או בחנות ואפילו בחינת שירותי משלוחים שיעמדו בעומס. ואם כבר עומס, ודאו שהעסק שלכם יכול להתמודד עם גידול בביקוש. גייסו כוח אדם לשלל משימות חשובות כמו מכירות, אריזה, שילוח ואפילו מתן שירות לקוחות. זכרו, מדובר בחודשים תחרותיים במיוחד ועליכם להיות ערוכים אליהם ככל הניתן. 

 

4. תצעקו בכל מקום שאתם חלק מהמשחק 

כחלק מההכנות לחודשי המכירות של סוף השנה עליכם להגדיר תקציב שיווק ופרסום. זכרו כי מאות בתי עסק מנסים להתבלט בתקופה הזו וכדי להיות שחקני מפתח צריך לדעת את חוקי המשחק. קביעת מטרות ויעדים שיווקיים, בחירת ערוצי שיווק נכונים, מעקב אחרי ביצועים ושיפורים הם עניין בשגרה ובמהלך חגי הקניות של נובמבר הפעולות האלו מקבלות תוקף כפול. גייסו את כל משאבי השיווק העומדים לרשותכם: רשתות חברתיות, רשימות תפוצה, שלטים בכניסה לחנות, עדכון מבצעים בדפי העסק של גוגל וכל כלי שאתם יכולים לחשוב עליו. וודאו שהמבצעים שלכם מדברים בעד עצמם והתאימו את המסר שלכם לקהל היעד שלכם. 

 

5. זה הזמן להבריק 

הרשתות הגדולות יכולות להרשות לעצמן תקציבי עתק לפרסום ושיווק או את האפשרות לחתוך מחירים בעשרות אחוזים. כדי להתחרות מול אותם קמעונאי ענק, בעלי עסקים קטנים צריכים לשלוף את הכובע היצירתי שלהם כדי לנצל את ימי המכירות האלו להגדיל מחזורים, להגיע לקהלים גדולים יותר ואף ליצור בסיס של לקוחות משלמים חוזרים. בעוד מחקר שוק הוא דבר חיוני, הפעם נסו לחשוב באופן יצירתי מה אתם מביאים לחגיגת ההנחות הזו שהלקוחות, שממילא מסתובבים עכשיו רעבים למבצעים, לא יוכלו לפספס. בדקו מה מייחד אתכם והדגישו זאת, בדקו מה היא ההצעה הכי אטרקטיבית עבור הלקוחות שלכם ומצאו דרך יצירתית להציג אותה ולהפיץ אותה. ואם אתם מחפשים משהו יותר פרקטי הנה שתי הצעות שתוכלו לבחון כיצד לשלב אותן גם בעסק שלכם: בחנו אפשרות לקחת חסות על אירוע מקומי עם פרופיל תקשורתי גבוה ובנוסף העניקו שי צנוע למשתתפים עם קריצה לשיתוף ברשתות החברתיות. למשל אם יש לכם חנות שוקולד בוטיק מיוחדת תוכלו להעניק מארז שוקולדים קטן לכל משתתף ומשתתפת ולבקש שיעלו תמונה לרשתות החברתיות וכך תגדילו חשיפה. רעיון נוסף הוא להעניק שירות מיוחד לקהילה המקומית. לדוגמא אם יש לכם סופר שכונתי תוכלו להציע שירות מיוחד לחברי השכונה כמו למשל ביצוע הזמנות דרך קבוצת ווטצאפ ייעודית והמשלוח ברדיוס של השכונה מגיע תוך שעה. גם תגיעו כך לקהל ממוקד באזור השכונה, גם תצליחו להתחרות ברשתות הגדולות וגם תיצרו לעצמכם בסיס של קהל לקוחות חוזר. שיטה מעולה לעלות על גימיקים מעניינים, היא להתבונן במהלכים הפרסומיים שהכי הצליחו בפסטיבל קאן של עולם הפרסום המתקיים בכל שנה - אולי תוכלו ליישם רעיון מעניין שאתרו שם. כי רעיון טוב באמת, יכול לעבוד גם בתקציב נמוך. הנה הלינק.  

 

6. נוחות מוכרת: צאו מנקודת הנחה שהלקוח מחפש נוחות

נוחות משתמש היא לא רק אונליין. צרו חוויית לקוח שתגרום ללקוחות שלכם להישאר בחנות שלכם, פיזית או וירטואלית, כמה שיותר זמן על ידי שיפורים קטנים שעושים הבדל עצום ומגדילים מכירות. בין אם זו מוזיקת רקע נעימה וריח מרענן בחנות ובין אם זו מהירות הגלישה באתר שלכם וחלוקה נוחה של קטגוריות למציאת מוצרים- חוויית משתמש איכותית הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. 

 

בחנות פיזית אפשר להסתובב, לבחון את המוצרים, לראות פיזית ולחוש אותם וגם לראות את המבצעים הקשורים לכל מוצר. אם אתם מפעילים חנות דיגיטלית עשו זאת גם בפלטפורמה הזו. דאגו לסינון נוח, מהיר וידידותי למשתמשים שלכם וודאו כי כל המבצעים מעודכנים ובולטים לעין.

 

7. תהליך הרכישה מתחילתו ועד סופו חייב להיות פשוט, נוח ומהיר. 

וודאו כי הלקוחות שלכם חווים מינימום התעסקות וסרבול, אחרת רבים מהלקוחות שלכם פשוט יינטשו את עגלת הקניות. נטישת עגלת הקניות מגיעה בבלאק פריידי לכ־80% ויותר. מחצית מהמשתמשים מעידים כי תהליך מסורבל ומידע עמום לגבי החזרה או ביטול עסקה הן הסיבות הנפוצות לנטישת עגלת הקניות הוירטואלית. שלבו את המידע החיוני הזה באופן בהיר ונגיש. הרבה ישראלים עברו לשלם בכלים כמו ביט, אפל פיי, גוגל פיי, תשלומים - ודאו שאתם מסוגלים לקבל כמה שיותר אמצעי תשלום כדי להקל על הלקוחות. 

 

אתם אולי תהיו בהלם, אבל יש גם הרבה בעלי עסקים שמפעילים אתר אינטרנט שעדיין לא מותאם למובייל. זה הזמן לעשות את זה. בשנת 2021 יותר מ־71% מהקונים גלשו באתרי איקומרס באמצעות ניידים במהלך חגי הקניות של סוף השנה, לכן השקיעו בשיפור חוויית המובייל, ובצעו את כל הבדיקות קודם כל במובייל.

 

בלאק פריידי מזמן הפסיק להיות חגיגה של יום אחד בלבד. שופינג איי. אל הוא הזדמנות מצויינת עבור בעלי ובעלות עסקים ישראליים לתת פייט לענקיות הסיניות והאמריקאיות. הנחות חג המולד וסוף השנה האזרחית כבר לא שמורות לקמעונאים האמריקאים בלבד ועכשיו אתם יודעים איך לעשות זאת. קהל הלקוחות הישראלי מוכן כמה חודשים מראש למבצעי חודש נובמבר וסוף השנה וממש מצפה לחגיגת המבצעים. הלקוחות שלכם כבר החלו לאסוף מידע, לערוך השוואות ולברר מבצעים. זה לא הזמן להישאר מאחור. 

 

רוצים ללמוד עוד?

מוזמנים להצטרף להרצאות שלנו - כנסו והירשמו

 

 

*"המידע המופיע באתר הינו כללי ומטרתו להרחיב ידע בהקשר של תכנון פיננסי.  שימו לב כי המידע יכול להיות חלקי ולכן אינו יכול להוות תחליף לייעוץ פרטני. אין לראות במידע האמור לעיל משום ייעוץ, המלצה, חוות דעת או תחליף לייעוץ מקצועי המותאם ללקוח באופן אישי".