Glossary tooltip block

%title% %summary%

Breadcrumbs

איך לגרום ללקוחות האתר שלכם להפוך ללקוחות חוזרים?

5 טיפים לבניית מערכת יחסים עם לקוחות באינטרנט

 

בניית מערכת יחסים עם לקוחות עשויה להגדיל את הסיכויים שהם יחזרו לרכוש מוצרים ושירותים נוספים דווקא באתר שלכם. איך עושים את זה? אספנו עבורכם כמה טיפים:

 

1. רכזו מידע באופן מסודר על הלקוחות שלכם

נתונים כמו טלפונים, כתובות בבית, כתובת אימייל, תאריכי ימי הולדת, ימי נישואין והיסטוריית רכישות של הלקוחות שלכם, יסייעו לכם להכיר אותם ולהגיש להם הצעות ושירותים מותאמים אישית על בסיס המידע שאספתם. כך למשל, תוכלו להעניק להם הטבה ביום ההולדת, או להציע להם לקנות מוצרים שונים על בסיס רכישות העבר שביצעו. איסוף וריכוז מסודר של הנתונים יסייעו לכם להשתמש במידע בקלות.

 

תוכלו להשתמש במערכת CRM - Customer Relations Management ייעודית לריכוז הנתונים, או לנהל אותם בעצמכם באקסל.

זזז

 

 

2. יידעו את הלקוחות על מבצעים ומוצרים חדשים

שלחו אחת לתקופה מייל לרשימת התפוצה של לקוחותיכם המיידע אותם על כל מה שחדש או מעניין בעסק שלכם. רוב המערכות הנפוצות לשליחת מיילים מאפשרות להפיק מיילים יפים ויזואלית, לנטר את נתוני פתיחת המייל, ולבדוק את האפקטיביות שלו. כלומר, כמה נמענים לחצו על הקישורים המופיעים בו, והאם הוא היווה טריגר לרכישה. ככל שתהפכו את הדיוור שלכם למותאם יותר ללקוחות, יגדל הסיכוי להניע אותם לבצע רכישות.

 

מערכות לשליחת מיילים מאפשרות לבצע פילוח של הלקוחות לקבוצות על בסיס רכישות קודמות והעדפות שונות, וכן לשלוח מייל מותאם לכל קבוצה.

זזז

 

 

3. הקפידו על נוכחות ברשתות החברתיות

נוכחות ברשתות החברתיות היא כמעט בגדר חובה לכל עסק. מעבר להקמת עמוד עסקי, חשוב לתת מענה מקצועי ומהיר ללקוחות הפונים אליכם באמצעות דף העסק או בהודעות פרטיות, כשמתעוררת בעיה או תלונה, להתייחס לביקורות (אם ישנן), ובאופן כללי, לשקף אכפתיות כלפי הלקוח. בקשו מלקוחות מרוצים לדרג אתכם ברשתות החברתיות, ולהפיץ את הבשורה בדבר העסק שלכם.

 

שימו לב לשיח שמתפתח סביב המותג שלכם ברשתות החברתיות. לקוחות יעריכו מענה ותשומת לב אישית מכם.

זזז

 

 

4. שימוש בצ'אטבוט עשוי להרחיב את הזמינות שלכם

צ'אטבוט, או בקיצור - בוט, הוא כינוי לתוכנת בינה מלאכותית לניהול שיחה בטקסט או באמצעות קול עם משתמשים באתר. תוכלו להטמיע בוט באתר שלכם או ברשת החברתית שיכווין לקוחות למידע מתאים על סמך שאלות ששאלו, יסייע באיסוף לידים ועוד. כך, הלקוח מרגיש שנותנים לו מענה, בעוד שאתם אינכם צריכים להיות זמינים לאורך כל שעות היום. הבוט יתעד עבורכם את הפניה של הלקוח כדי שתוכלו לחזור אליו במועד יותר נוח לכם.

 

צ'אטבוט יכול "לקפוץ" לחלון הגלישה ולתקשר מול הלקוחות כנציג מכירות.

זזז

 

 

5. וואטסאפ יכול להוות אפיק תקשורת אפקטיבי עם הלקוחות שלכם

עסקים רבים מציעים ללקוחות לקבל דיוורים בוואטסאפ על מבצעים והנחות. אבל מעבר לכך, תוכלו להשתמש בוואטסאפ גם ככלי לניהול שיח דו כיווני עמם. בהחלט ייתכן שלקוחות מסוימים יעדיפו לתקשר אתכם על מוצר או שירות ישירות בוואטסאפ במקום בטלפון או במייל, משיקולי זמינות ונוחות.

 

השתמשו בוואטסאפ בצורה שקולה. אל תציפו את הלקוחות בהודעות ובדיוור שיווקי.

זזז