Glossary tooltip block
%title% %summary%-
1
הרבה יותר מלנקוב במחיר
המסרים שחשוב להעביר בכל הצעה
-
2
הסעיפים שחובה להכניס
כך תתארו את השירות או המוצר בצורה הנכונה
-
3
מה שלא כתוב, לא קיים
הגדרות והבהרות משפטיות שאסור לפספס
-
4
הצעה לדוגמה
מבנה של הצעת מחיר
-
5
אני רק שאלה
תשובות לשאלות גולשים
Breadcrumbs
Breadcrumb
- דף הבית
- לנהל עסק מצליח
- להקים את העסק
- כתיבת הצעת מחיר מנצחת
- הרבה יותר מלנקוב במחיר
הרבה יותר מלנקוב במחיר
המסרים שחשוב להעביר בכל הצעה
מסמך הצעת המחיר הוא לעיתים קרובות חוזה עבודה מחייב בינכם לבין הלקוחות, המשחק תפקיד קריטי בתקשורת שלכם איתם. מעבר לכך שהוא מספק לכם הזדמנות מצוינת לתיאום ציפיות מול הלקוח, הוא גם מאפשר לכם להדגיש את הייחודיות של העסק שלכם. הנה כמה טיפים לכתיבת הצעת מחיר מנצחת:
1. נסחו בצורה ברורה ומרשימה מה יש לכם להציע ואת התועלות ללקוח
בעת כתיבת ההצעה, נסו לזקק לכדי פסקה קצרה ומשכנעת את מהות העסק שלכם ואת התועלת שתצמח ללקוח מההתקשרות אתכם. התאימו את השפה שלכם לשפת הלקוח, והדגישו את השירותים והתועלות על פני המחיר.
יש לכם מוצר או שירות קבוע? השקיעו פעם אחת ביצירת תבנית של מסמך שמתאר אותם בפשטות, והשתמשו במסמך כבסיס לביצוע התאמות ומיקודים לכל לקוח. כך תחסכו זמן רב בכתיבת הצעות דומות.
2. שלבו בהצעה פתיח הכולל פניה אישית ללקוח והתייחסות לצרכיו
התייחסו לסוגיה אחת או יותר שעלו בפגישה או בשיחה המקדימה עם הלקוח,
כמו למשל צורך ספציפי שהלקוח העלה, סוגיה מקצועית בתחום או תוצאה שחשוב ללקוח להשיג. לדוגמה: "שמחנו לפגוש אתכם ולדון בצורך שהעליתם בנושא שדרוג... הצעת מחיר זו מתייחסת לנקודות שהועלו במהלך הפגישה. מחכים בקוצר רוח להתחיל לעבוד אתכם על הפרויקט".
3. אל תתנו ללקוח לנחש
פער בתיאום ציפיות הוא הסיבה העיקרית לבעיות שעלולות לצוץ בהמשך. תנו ללקוח תמונה ברורה של המוצר או השירות שתספקו. כדאי להיעזר בייצוג ויזואלי כמו תמונות, זהו אמצעי חזק שעשוי לסייע ללקוח שלכם להתרשם מאיכות המוצר או השירות שלכם ולהעדיף אותו על פני המתחרים.
4. שימו דגש על אסתטיקה
מסמך מעוצב ומאורגן יעלה את סיכויי המכירה שלכם בצורה משמעותית, וישפיע במידה רבה על הרושם שתייצרו אצל הלקוח, וכך שתוכלו לתמחר את הצעתכם בהתאם. הקפידו להעביר את ההצעה שלכם תיקוני הגהה לשונית, התנסחו בשפה ברורה ופשוטה ושמרו על רצף לוגי של הנושאים ועל מספור העמודים.
5. חזרו אל ההצעה ושפרו אותה עבור הפעמים הבאות
בין אם קיבלתם את העבודה ובין אם לא, חזרו להצעה ובדקו מה אפשר לשפר או לשנות בה על מנת להגדיל את אחוזי הסגירה. אל תתביישו לשאול לקוח שבחר בהצעה מתחרה מה גרם לו לקבל את ההחלטה,זו הזדמנות מצוינת להשתפר ולכתוב הצעה טובה יותר בפעם הבאה.