Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

הכנת הקרקע לקראת עבודה כעצמאים

יצירת תנאים מסוימים ופיתוח תשתיות רלוונטיות, יכולים להקל עליכם את המעבר לעבודה כעצמאים, ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם. הנה כמה צעדים שכדאי לכם לעשות לפני המעבר: 

 

רכשו מספיק ניסיון ובשלות מקצועית

וודאו שיש לכם מספיק בשלות מקצועית כדי להתחיל לעבוד לבד. בררו עם עצמכם ועם אנשים שדעתם חשובה לכם האם יש לכם מספיק ידע, מוניטין וניסיון בתחום.

 

תמונה של ידיים מקלידות על מחשב נייד, איור של כוכבים וניצוצות היוצאים מתוך המקלדת, כיתוב: "האם כישורי העבודה שלכם מספיקים כדי להצליח לבד?"

 

הקימו מאגר לקוחות ראשוני להתנעת העסק

כבר במהלך העבודה הנוכחית שלכם, מומלץ ליצור מאגר לקוחות ראשוני שיכיר אתכם, יעריך את העבודה שלכם וירצה להמשיך לעבוד אתכם עם פתיחת העסק החדש. לכל לקוח צרכים ורצונות משלו. כך לדוגמה, הדרישות המקצועיות העומדות בפני גרפיקאי המתבקש לעצוב הזמנה לאירוע משפחתי שונות מאלו שיצטרך לעמוד בהן כשיתבקש לבצע מיתוג כולל לחברה בינלאומית. לכן חשוב שתפתחו כישורי הסתגלות ויכולות הקשבה לרצונות המיוחדים לכל לקוח. 

 

וודאו שיש לכם את הזמן והאנרגיות להתחיל עסק חדש

הקמת עסק חדש דורשת המון משאבים והשקעה, ולעתים אף מחייבת לעבוד בערבים, בלילות, בשבתות ובחגים. וודאו שיש לכם את הכוחות, הזמן והתמיכה מהסביבה ומהמשפחה לפני היציאה לדרך. 

 

בדקו שיש ברשותכם את ההון הראשוני והיכולת הכלכלית להקים עסק

מדד טוב לקבלת החלטה שקולה מבחינה כלכלית הוא בחינת היכולת שלכם כמשפחה לחיות שנה שלמה על בסיס משכורת אחת בבית.

 

הידעת עליון

בבדיקת היכולת הכלכלית שלכם, קחו בחשבון גם אפשרות שהעסק שלכם ייכשל, והכינו את עצמכם כלכלית לתרחיש שכזה באמצעות חיסכון ייעודי לזמנים הקשים. 

 

הידעת קו תחתון

 

 

ערכו סקר שוק מקדים

מומלץ לבצע סקר שוק שיכלול סקר לקוחות וסקר מתחרים. כך למשל, בדקו האם קיימת דרישה לשירות או למוצר שאתם מציעים, מה מציעים המתחרים וכיו"ב. המידע ישמש אתכם בהכנת תוכנית עסקית מתאימה, אשר תגדיל את הסיכוי שהעסק יהיה רווחי. 

 

הכינו תוכנית עסקית שמותאמת לעסק שלכם

במסגרת הכנת התכנית העסקית, התייעצו בנוגע לאופי העסק והגדרתו עם אנשי מקצוע כמו רואה חשבון, יועץ מס ויועץ עסקי, והבינו יחד את הניואנסים הכלכליים שבהגדרת העסק שלכם כעוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. כך למשל, בררו לאיזו הגדרה מתאים העסק שלכם מבחינת גובה ההכנסות הצפוי, שאלו את עצמכם האם תרצו להתקזז על המע"מ, האם משתלם לכם להגדיר את עצמכם כחברה בע"מ ולשאת בעלויות כמו אגרת רשם החברות ועוד. 

 

הידעת עליון

כבר "מדגדג" לכם להתחיל? חכו רגע. אל תמהרו להוציא כסף על שיווק ומיתוג. בשלב הראשון היעזרו בתוכנות ובפלטפורמות חינמיות, כדוגמת הרשתות החברתיות, ובחברים. שמרו את תקציב השיווק שלכם לשלב שבו התוכנית העסקית שלכם תהיה יותר מגובשת. 

 

הידעת קו תחתון