Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

Breadcrumbs

ניהול חכם של המלאי שווה לעסק שלכם הרבה כסף

ניהול יעיל של מלאי העסק הוא קריטי ליכולת לתת מענה בזמן לצרכי העסק, ומשפיע באופן ישיר על ההוצאות וההכנסות שלו. מלאי קטן מדי, או מלאי גדול מדי, עלולים לגרום לכם להפסדים.

 

מלאי קטן מדי עלול לגרום להפסד מכירות פוטנציאליות

אם המלאי של העסק שלכם קטן מדי, אתם עלולים להתקשות לעמוד בביקוש אפשרי ולהפסיד הכנסות ממכירות פוטנציאליות. בזמן שייקח לכם להזמין ולקבל מלאי חדש, הקונים כנראה יעדיפו לקנות את הסחורה במקום אחר. 

 

מלאי גדול מדי עלול לגרום להפסדים ממספר סיבות:

  1. ייתכן שלא תצליחו למכור את כל המלאי או לא תספיקו למכור את כולו בזמן (במקרה של מלאי שתוקפו מוגבל).
  2. אחזקה של מלאי גדול מגדילה את ההפסד הפוטנציאלי במקרה של נזקים, גניבה, שריפה, קלקול או אובדן שלו.
  3. ככל שהמלאי שתחזיקו יהיה גדול יותר, עלות האחזקה והאחסון של המלאי תהיה גבוהה יותר.
  4. כשאתם משקיעים כסף במלאי עודף, אתם לא מנתבים אותו למטרות אחרות, כמו פיתוח העסק לייצור צמיחה, השקעה במוצרים פיננסיים לייצור תשואה או כיסוי ההוצאות השוטפות על מנת להימנע מהלוואות.

 

בתמונה מחסן מלא בסחורה, איור של עגלה עליה חבילות, כיתוב: "מלאי גדול, הוצאות גדולות"

 

זכרו, המלאי הוא הוצאה שטרם הניבה הכנסה. ככל שיחלוף זמן רב יותר עד שתחזירו את ההשקעה, כך אתם עלולים להגדיל את הסיכון להפסד בעסק.

 

הידעת קו עליון

אתם לא חייבים להחזיק את המלאי בעסק שלכם. ישנן חברות לוגיסטיקה שמספקות שירותי אחסון, ניהול והפצת מלאי. כדאי לבחון את הכדאיות הכלכלית בהתקשרות עם חברות כאלה בהתחשב בכמויות המלאי ובהיקף המכירות.

 

הידעת קו תחתון