Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

ניסוח חזון עסקי

הגדרת מטרת העל והערכים של העסק

 

החזון העסקי מגדיר מהי המטרה העומדת בבסיס העסק שאותו אתם רוצים להקים. נסו לחשוב על החזון כעל תמונת המצב העתידית האופטימילית שאליה אתם שואפים להגיע בעסק שלכם, בטווח הארוך. החזון העסקי לא רק נותן ביטוי למטרת העל של העסק שלכם, הוא גם משקף את הערכים החשובים לכם כבעלי העסק. איך נראה חזון עסקי? הנה כמה דוגמאות:

  • חזון גוגל: לארגן את כל המידע בעולם.
  • חזון שטראוס: לחולל פלאות מהחומרים הבסיסיים ביותר.
  • חזון קופיקס: לספק לצרכן הישראלי קפה שהוא גם, גם וגם - גם זול, גם איכותי וגם חוויה.
  • חזון של בית קפה שכונתי: לתת ללקוחותינו חוויית בילוי ייחודית, בריאותית ומהנה.

 

עליון

אל תחששו לבטא רצונות ושאיפות שאולי נראים לכם קצת מוגזמים או יומרניים בשלב זה של הקמת העסק. מוטב לכוון גבוה ולהצליח חלקית, מאשר לכוון נמוך ולהצליח באופן מלא.

 

תחתון

 

 

ריכזנו מספר שאלות שיסייעו לכם לגבש את החזון עבור העסק שלכם:

  • מה אנחנו רוצים להיות? לדוגמה: רשת בתי קפה טבעוניים עם פריסה במרכזי שכונות יוקרה, הפועלת במודל זכיינות.
  • מהו אופיו של העסק? לדוגמה: עסק עם רמת מומחיות גבוהה בתחום ספציפי.
  • על איזה צורך העסק עונה? לדוגמה: היעדר מקומות בילוי למשפחות באזור מסוים.
  • מיהו קהל הלקוחות? לדוגמה: צעירים ומשפחות צעירות.
  • במה נהיה ייחודיים? לדוגמה: בתי הקפה יהיו פתוחים עד 02:00 בלילה.
  • מהי רמת המחירים? לדוגמה: גבוהה, תוך הבטחה לאיכות יוצאת דופן (High-end).
  • מהו מיקום העסק בשרשרת הערך? האם העסק מייצר את המוצר? משווק אותו? נותן לו שירות? לדוגמה: ייבוא או שיווק בנקודות מכירה.
  • מודל B2B או B2C? האם העסק מוכר רק לעסקים אחרים (b2b – Business to business) או לקהל הרחב (Business to Client)?