Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

מה מסתתר במעטפה?

המידע שיכול לחסוך לכם כסף

בדוחות ובחשבונות שמגיעים אלינו נמצא מידע על הסכמים עם נותני שירות, חיובים שוטפים וחסכונות לעתיד. תוכלו לחסוך בעלויות ובהוצאות אם תוודאו שאין טעויות חיוב בחשבונות ושאתם מקבלים את התנאים המיטביים עבורכם מנותני השירות. 

 

חיובים בכרטיס האשראי

1. חיוב כפול בכרטיס האשראי אינו תופעה נדירה. זיהיתם חיוב כזה? עדכנו את חברת האשראי ובית העסק המחייב שיש לבטל את התשלום העודף או לקבל החזר כספי עבורו.

2. כל שורת חיוב בפירוט צריכה להיות מוכרת לנו. אם זיהיתם חיוב שאינו מוכר לכם, וודאו מול חברת האשראי שלא נעשה שימוש בכרטיס ע"י גורם לא מוכר.

3. יש לכם כרטיס אשראי שאינו בשימוש? קחו בחשבון שאתם משלמים דמי אחזקה על הכרטיס, ושקלו לבטל אותו. 

4. וודאו שאין חיובים מיותרים בכרטיס, ואם קיימים חיובים כאלה דאגו לבטל אותם.
זכרו שביטול מסודר של הוראת קבע מתבצע דרך חברת האשראי, ולא דרך ספק השירות.

 

הידעת עליון

עדיף לא להיות מופתעים כשמגיע תאריך החיוב. עקבו במהלך החודש אחר חיובי כרטיס האשראי ובדקו כמה כבר הוצאתם החודש, האם חרגתם מהתקציב שלכם, והאם יש חיובים אותם אינכם מזהים.

 

הידעת קו תחתון

 

 

דואר מהבנק

1. בדקו את גובה דמי הניהול והריביות על חריגות מהמסגרת, ושקלו לשנות את מסלול חשבון הבנק בהתאם למצבכם.

2. עקבו אחר הדוחות על חסכונות, השקעות והלוואות, ואחת לתקופה, בחנו אפשרויות לשינוי מסלול השקעה או סילוק חלקי של הלוואה. שינויים אלה יכולים להגדיל לכם את ההכנסות או לצמצם עלויות. 

 

הידעת עליון

מעבר למעקב אחר הדוחות הקפידו לבדוק את החשבון באופן שוטף באפליקציה או באתר. וודאו שכל ההוראות לחיוב כובדו במועד ובסכום הצפוי ושכל ההפקדות המתוכננות, כמו משכורת, הופקדו במועד ובסכום הצפוי.

 

הידעת קו תחתון

 

 

דוחות חברת הפנסיה עבור קופות הגמל

1. וודאו שהתנאים של דמי הניהול מתאימים להסדר שנקבע מול חברת הביטוח.

2. השוו בין הניכויים בתלוש השכר להפקדות החודשיות בקופות הגמל, וודאו שהסכומים תואמים.

3. עקבו אחרי הדיווחים הרבעוניים והשנתיים של קופות הגמל שלכם. באתר גמל-נט של משרד האוצר ניתן להשוות בין הקופות השונות מבחינת תשואות ודמי ניהול. אם אינכם מרוצים מהביצועים של קופת הגמל שלכם, שקלו לעבור לקופה אחרת.

 

הידעת עליון

בתלוש השכר יש סעיפים רבים שחשוב לבדוק בכל חודש כמו נק' זיכוי ממס, דמי הבראה וקופות גמל.

 

הידעת קו תחתון

 

 

חשבון הסלולר החודשי

1. בדקו את דמי המנוי החודשיים ואת פרטי החבילה אליה אתם משתייכים. השוו אחת לחצי שנה בין המבצעים המוצעים בחברות השונות, זה יכול להוזיל לכם עלויות.

2. חריגה מחבילת הגלישה גוררת חיוב נוסף. אם ישנם חיובים חוזרים עבור חריגות, בדקו אפשרות לשינוי לחבילת גלישה שמתאימה יותר לשימוש שלכם.

3. הובטח לכם זיכוי, החזר או הטבה? בדקו שהסכומים שהובטחו לכם אכן קוזזו מהתשלום הסופי.

4. בדקו את פירוט השיחות. וודאו שאין חיובים עבור שיחות שמעולם לא נערכו (למשל שיחות לחו"ל שלא ביצעתם או למספרים לא מוכרים). אם מצאתם חיובים כאלו, צרו מיד קשר עם חברת הסלולר. 

 

 

   

  אז מה כדאי לעשות כבר עכשיו? 

 

 
סעיף 1 לעבור על חיובים בכרטיסי אשראי ודואר מהבנק, ולבדוק את הנתונים בדוחות חברת הפנסיה  
     
סעיף 2 לשריין מועד קבוע ביומן למעבר על נתוני חשבון הבנק ועל חיובים בכרטיסי אשראי   
     
סעיף 3 לבדוק את דמי המינוי החודשיים של הטלפון הנייד ולהשוות מול מבצעים של חברות אחרות