Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

אצלי הכל בסדר

טיפים לשמירה על ניירת מסודרת

סדר בניירת הוא הבסיס ליצירת שגרה של התנהלות כלכלית נכונה. כשיש סדר בניירת, קל לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות, לאתר מידע וטעויות מול גורמים וספקים שונים ולשלוף מסמכים רלוונטיים בעת הצורך.

 

הידעת עליון

ניירת רבה עדיין מגיעה אלינו באמצעות דואר ישראל. בדקו אם ניתן לקבל את המסמכים לדואר האלקטרוני, ושמרו אותם ב"ענן" או במחשב. 

 

הידעת קו תחתון

 

 

התחילו את תהליך המיון ברגע בו אתם מקבלים את המסמך:

1. בדקו האם בעקבות המסמך נדרשת פעולה מסוימת כמו תשלום או עדכון פרטים, הניחו את המסמך במקום בולט לעין, ודאגו לטפל בעניין בהקדם. אם אין צורך בפעולה, תייקו ושמרו את המסמך במקום קבוע. 


הצעה לתיוק יעיל: 

 

אינפוגרפיקה של הצעה לתיוק יעיל של המסמכים לפי קטגוריות. ביטוח: פוליסות, ביטוח רכב, דירה, חיים ועוד. הוצאות שוטפות: חשבונות, חוזים מול ספקי שירות וקבלות. חסכונות והשקעות: מסמכים של קרנות השתלמות, קופות גמל ותוכניות חסכון. בנקאות: דוחות מהבנק ומחברות האשראי. עבודה: תלושי שכר, טפסי 106, חוזה עבודה, מסמכי מיסוי. דיור: חוזה, משכנתא ומסמכים נלווים למשכנתא, חוזה מכירה/קנייה, חוזה שכירות. בריאות: בדיקות, אבחונים, מרשמים חשובים, דוחות הקופה. מסמכים חשובים: תעודת לידה, צוואה, הסכם ממון ועוד.

 

2. אחת לכמה חודשים או פעם בשנה עברו על המסמכים ששמרתם, והיפטרו ממסמכים שכבר אינם רלוונטיים.

 

הידעת עליון

לפי המועצה לצרכנות, מומלץ לשמור מסמכים פיננסיים למשך 7 שנים לפחות. פירוט מלא של סוגי המסמכים השונים והזמן המומלץ לשמירת כל אחד מהם תוכלו למצוא בטבלה זו של מרכז פעמונים. 

 

הידעת קו תחתון

 

 

 

   

  אז מה כדאי לעשות כבר עכשיו? 

 

 
סעיף 1 לבדוק האם ניתן לקבל מסמכים לדואר האלקטרוני במקום בדואר  
     
סעיף 2 להכין קלסרים לפי נושאים לתיוק מסמכים  
     
סעיף 3 לעבור על המסמכים בבית - לזרוק מסמכים לא רלוונטיים ולתייק מסמכים חשובים