Glossary tooltip block
%title% %summary%Breadcrumbs
Breadcrumb
- דף הבית
- לנהל עסק מצליח
- להקים את העסק
- ניהול ספרים בעסק
- 6 דברים שכדאי לדעת על ניהול ספרים
6 דברים שכדאי לדעת על ניהול ספרים
ריכזנו עבורכם כמה נקודות חשובות בניהול ספרים תקין:
1. על סוגי עסק שונים חלות דרישות שונות
הדרישות לניהול ספרים משתנות בין עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה. בדקו עם רואה החשבון שלכם את דרישות החוק בהתאם לסוג העסק שלכם.
2. ניהול "ספרים מיוחדים"
ישנם עסקים המחויבים לנהל ספרים מיוחדים המותאמים לעיסוקם. כך למשל, בתי מלון נדרשים לנהל ספר אורחים, אולמות אירועים חייבים לנהל ספר הזמנות וכו'. התייעצו עם רואה החשבון שלכם וודאו שאתם עומדים בדרישות החוק בנושא זה.
3. שימוש בתוכנות לניהול ספרים
אמנם ניתן עדיין לנהל ספרים באופן ידני, אולם כיום קיימות תוכנות ייעודיות למטרה זו המאושרות ע"י רשות המיסים. שימוש בתוכנות מקל על התהליך ולרוב אינו יקר.
4. הקלות בניהול ספרים
בעלי עסקים הסובלים מדיסלקציה, הפרעות קשב וכו' רשאים לקבל הקלות בניהול הספרים.
5. שפה ומטבע
ניהול הספרים יכול להתבצע בשפה העברית או הערבית, אך במטבע ישראלי בלבד. אם קיבלתם תשלום במטבע זר, עליכם לציין את סוג המטבע. גם כאן בא לידי יתרון השימוש בתוכנות ממוחשבות הממירות את ערך התשלום לשקלים.
6. שמירת ספרי העסק
החוק מחייב אתכם לשמור את ספרי העסק (חשבוניות, רישומים וכו') עד 7 שנים ממועד הנפקתם. תוכלו לשמור את המסמכים בבית העסק עצמו או לקבל אישור מרשויות המס לשמירתם בארכיון חיצוני. במקרים מסוימים ניתן לשמור עותקים דיגיטליים של המסמכים וכך לחסוך בעלויות אחסון.