Glossary tooltip block
%title% %summary%Breadcrumbs
Breadcrumb
תנועה
מה מספר המבקרים שהיו בחנות הדיגטלית שלנו החודש?
ישנן מספר דרכים להביא תנועה, ניגע במדריך זה בעיקריות שבהן:
1. תנועה אורגנית SEO (Search Engine Optimization) - מנועי החיפוש (לרוב Google) שולחים בתוצאות חיפוש אורגניות תנועה לחנות הדיגטלית שלנו, תנועה זו היא לכאורה הכי זולה כי אנחנו לא משלמים על כל הקלקה (להבדיל מ PPC – Pay Per Click), לרוב בשביל להגיע לדירוגים גבוהים נצטרך להשקיע בכתיבת תוכן רלוונטי באתר, לעדכן אותו, לייצר קישורים, ישנן חברות במשק אשר נותנות שירות קידום SEO.
2. תנועה ממומנת – Pay Per Click לרוב דרך הרשתות החברתיות ו/או ערוצי הפרסום של Google.
3. רשימות דיוור – לקוחות שבעבר נרשמו לרשימות הדיוור שלנו ומאשרים קבלת חומר פרסומי, את הצלחת הדיוורים נמדוד לפי אחוזי פתיחה (מה אחוז הלקוחות שפתחו את הדוא"ל שלנו) ואחוז ההקלקות מתוך הדיוור.
4. משפיענים – אושיות רשת שלרוב יש להם מספר עוקבים גדול אשר מפרסמים את האתר שלנו ו/או המוצרים.
טיפים לתנועה אורגנית
במידה ואתם עובדים מול סוכנות קידום אורגני חשוב להגדיר להם באיזה ביטוי חיפוש אתם מתמקדים, בשפה המקצועית Search Terms. למשל אם אתם עסק למשלוחי פרחים בפרדס חנה, אין מה להתמקד בביטוי "משלוחי פרחים" אלא בביטוים המדויקים "משלוחי פרחים בפרדס חנה", ככל שהביטוי מדויק יותר צורת ההתמודדות תהיה נכונה יותר.
לאחר מכן בשוטף חשוב לבקש מהם "דו"ח מיקומים" – מה המיקום שלנו בכל חודש בביטוים שבחרנו ומה נעשה ועושים בשביל לקדם את זה.
להצלחת תהליך הקידום האורגני יש לשים לב גם לאיכות האתר שלנו מבחינת זמני טעינה , נוחות שימוש, נראות בטלפונים סלולרים.
טיפים לתנועה ממומנת
תנועה ממומנת (PPC – Pay Per Click) לרוב תתבצע ברשתות Google Ads ,Facebook, טאבולה/אוטבריין.
המשמעות של תנועה ממומנת היא שאנו משלמים על כל הקלקה - לכן נרצה למקסם את הקמפיינים בצורה שהקלקות על המודעות שלנו יתבצעו על ידי לקוחות רלוונטים אשר ירצו לרכוש את המוצרים או השירות שלנו.
חשוב לבקש ממנהלי הקמפיינים שלנו טבלה שנראית כך:
חלוקת הוצאות, הכנסות ו ROI לכל ערוץ קידום, לאחר מכן נבקש לרדת עוד קצת לפרטים, למשל נוכל לבקש את החלוקה לכל קמפיין / מודעה / ביטוי חיפוש טבלה דומה, בכך למעשה נוכל לראות היכן אנו "מבזבזים" כסף והיכן שווה לנו יותר להשקיע.
חשוב להבין שתהליך "טיוב" קמפיין – אכן לוקח זמן, אבל חשוב להיות עם אצבע על הדופק ולראות שהפעולות אכן נעשות בכיוון הנכון, לכן חשוב שנדריך את מנהל הקמפיינים לאיזה קהל אנו מכוונים, ביטוי חיפוש וכו' – על מנת לעזור לתהליך להצליח.
הגדרת קהלים מדויקת הינה הכרחית, מי הלקוח שלנו? איפה הוא גר? האם יש לו תחביבים מסויימים? כל אלו יקלו על מנהל הקמפיינים להצליח עבורנו.
טיפים לדיוור
חשוב לבחור תוכנת דיוור שמתאימה לצרכים שלנו, מומלץ לנסות את התוכנות הנפוצות בשוק ולראות האם באמת הן נותנות לנו מענה.
חשוב מאוד שנגדיר למי שמתפעל את רשימת הדיוור שלנו אוטמציות חשובות, למשל:
1. דוא"ל על נטישת עגלה
2. שליחת הודעת SMS ללקוח עם סקר שביעות רצון לאחר שהחבילה הגיעה
3. שליחת קופוני ימי הולדת ללקוחות
רשימת הדיוור היא "נכס צאן ברזל" לעסק – לקוחות שכבר רכשו אצלנו , חשוב לא "להציק" יותר מדי אבל כן למקסם את הפעילות מול הלקוחות עבר שלנו שכבר מכירים אותנו וסומכים עלינו.
טיפים לעבודה מול משפיענים
על מנת לבחור משפיען או משפיענית נכונים לפעילות שלנו חשוב קודם כל להגדיר לעצמנו מי הלקוחות שלנו ואחרי מי הם יעקבו?
מספר העוקבים אומנם משמעותי אבל לא הכי משמעותי, למשל, אם אנו מוכרים מוצרים נישתיים, לפעמים נכון למצוא את המשפיען הנישתי עבורנו, גם אם אין לו מאות אלפי עוקבים אבל מי שעוקב אחריו נמצא בנישה שלנו.
חשוב לשמור על קשר עם המשפיענים שלנו, שהם בעצם שגרירים של המותג גם בשגרה, לעדכן אותם על מוצרים חדשים ולהזמין אותם לביקורים אצלנו. עבודה נכונה מול משפיענים יכולה למקסם משמעותית את חשיפת המותג שלנו לקהלים חדשים. ראו בהם שותפים לדרך והתייחסו אליהם כך, מומלץ להגדיר בחברה מי מרכז את הפעילות מולם ודואג לשמירה על קשר רציף.
השאלות שצריך לשאול לשלב התנועה:
1. האם דוח הפרסום ברור לנו?
2. האם אנחנו מצליחים להבין מדו"ח הפרסום מה ה ROAS (החזר השקעה על פרסום) לכל ערוץ קידום (למשל)
3. האם אנחנו מצליחים להבין מדו"ח הפרסום מה ה ROI שלנו (החזר על השקעה מרכש המוצר) ומה הרווח?
4. האם חברת הפרסום מציגה לנו תוצאות לכל קמפיין / ערוץ בנפרד או בצורה כוללנית?
5. האם יש תובנות בדו"ח הפרסום בסגנון מה אפשר לעשות חודש אחרי טוב יותר?