שיעור 4: קהילות או לא להיות
כמעט כולם היום חברים בקהילות הדיגיטלית השונות ברשתות החברתיות...
אבל מהי בעצם קהילה?
בפרק זה נבין מהי קהילה, מה היתרונות בפתיחת קהילה ועוד...
אנא סמנו באם סיימתם את השיעור: קהילות או לא להיות?
אם תבחרו לסמן, השיעור יזכר עבורכם כשיעור שכבר סיימתם
על מנת לסיים את הקורס בהצלחה יש לסיים את כל השיעורים
כמעט כולם היום חברים בקהילות הדיגיטלית השונות ברשתות החברתיות...
אבל מהי בעצם קהילה?
בפרק זה נבין מהי קהילה, מה היתרונות בפתיחת קהילה ועוד...
קהילה ברשתות החברתיות
קבוצת אנשים, היוצרת מארג קשרים ונפגשת באופן וירטואלי בזירה הדיגיטלית. חברי הקהילה הדיגיטלית הם בעלי עניין ומוטיבציה משותפת, הפועלים יחד להשגת מטרה חברתית.
עסקים המנהלים קהילה זוכים להפוך לקוח מזדמן לנאמן, לזכות בלקוחות פוטנציאליים, לקשר ולעשות נטוורקינג עם מותגים ושותפים, לנהל תלונות לקוח באופן תקין, ולקבל משוב ופידבק.
4 אבני היסוד בבניית קהילה:
1. אפיון הקהילה
הנושאים המדוברים בקהילה - הקהילה סובבת סביב נושא מסוים. עם זאת, נדרש אפיון של תתי הנושאים שידוברו בקהילה.
סודיות הקהילה - למי תהיה גישה לקהילה. פתוחה לכולם, סגורה רק לאנשים שביקשו להצטרף ואושרו, או סודית, זמינה רק עבור אנשים שמנהלי הקהילה הזמינו אותם להיות חלק.
אישורי פוסטים – האם כל חבר קהילה יכול לפרסם פוסט בקהילה, האם נדרש שהפוסט יאושר טרם פרסומו וכו'.
2. תקנון הקהילה
חשוב לקבוע תקנון ולקבע אותו במקום בולט בקהילה, כדאי להתייחס לדברים הבאים:
חוקים וכללים – מה מותר לעשות בקבוצה ומה לא.
נוהל מחיקת פוסטים של חברי הקהילה על ידי מנהלי הקהילה
קבלת חברים – מי קהל היעד של הקבוצה ומי יתקבל
שיווק – האם תפעל פעילות שיווקית בקהילה או לא
3. התוכן בקהילה
יצירת תוכן רלוונטי, שימושי ובעל ערך עבור הקוראים, מייצר חיבור שבסופו של דבר מסייע בהשגת תוצאות עסקיות.
הנה 3 טיפים מצוינים ליצירת תוכן לקהילה שלכם:
1. אל תמכרו את הקהילה, מכרו את החוויה שחברי הקהילה יחוו כשהם יהיו חלק ממנה.
2. השתמשו בכל סוגי התוכן כך שיתאים לנושא – תוכן טקסטואלי, תמונות, וידאו. הקפידו לא "לזרוק" לינקים או תמונות ללא טקסט.
3. העלו תוכן באופן תדיר, כך תייצרו המשכיות וציפייה להמשך אצל חברי הקהילה שלכם
4. קהל היעד של הקהילה
נזהה שקהל היעד בקהילות הדיגיטליות מתחלק ל- 3:
הצורכים - צורכים תוכן מבלי להגיב, לומדים ושואבים ידע ובדרך כלל חוששים מחשיפה.
המשתפים - לוקחים חלק פעיל בקהילה, מעלים תוכן, מגיבים ומפיצים את תכני הקהילה ברשת.
המובילים - מסייעים לאחרים, יוזמים אינטראקציות ומעלים את המעורבות.
כדי להגיע לכל אחד מקהלי היעד ולמקסם את הפעילות והמועברות שלהם, נעלה תוכן בעל ערך מוסף לצורכים, ניצור פוסטים הדורשים מעורבות ושיתוף כמו סקרים, ושרשור שיתופים עבור המשתפים, ונגייס את המובילים כדי שיהוו שגרירים שלנו בקהילה ומחוצה לה.